Tevreden klant
Een medewerker van het KlantContactCentrum van de gemeente Meierijstad: “Voorheen verwezen wij bijna alle burgers met een buitenlandse nationaliteit door naar onze vakspecialist. Zij ging dan het document van de persoon in kwestie heel nauwkeurig met de hand controleren. Wij krijgen momenteel zoveel burgers met een buitenlandse nationaliteit, dat het voor onze vakspecialist niet meer te behappen is. Dankzij ID-Burger kunnen wij voortaan alle burgers met een buitenlandse nationaliteit afkomstig uit een EU-land zelf verwerken en worden alleen nog maar burgers van buiten de EU doorverwezen naar onze vakspecialist. Wij, en daarmee bedoel ik de medewerkers van het KlantContactCentrum en de vakspecialist, kunnen voortaan onze burgers nog sneller van dienst zijn, omdat de procedures zijn geautomatiseerd.”
Vreemdelingenpolitie
“We vertelden de vreemdelingenpolitie over ID-Burger en hoe het ons helpt. Hierdoor waren ze benieuwd naar deze oplossing en hebben een dagje met ons meegelopen. Ze waren direct enthousiast over ID-Burger en vonden het een erg goed initiatief om deze ID-oplossing in te zetten. Ze vinden het namelijk prettig dat wij de problematiek op een serieuze manier aanpakken.”