KIA heeft met id-customer de proefrit procedure op orde

Op 1 juli 2011 heeft KIA het KIA Experience Center in Breukelen geopend. Een bezoeker van het center kan hier alle bestaande, nieuwe en exclusieve modellen bewonderen en zich rustig oriënteren op alle KIA-modellen. Daarnaast is het mogelijk om een uitgebreide proefrit te maken in één van de modellen. Hierbij is het voor KIA belangrijk dat de proefritprocedure is gewaarborgd. Dit is één van de redenen waarom ze voor id-customer hebben gekozen. “KIA staat voor kwaliteit en design, en id-customer is hier een verlengstuk van”, aldus Ron Speksnijder namens KIA Motors Nederland. “Id-customer geeft ons een veilig gevoel en zorgt ervoor dat elke medewerker dezelfde procedure volgt bij het uitgeven van een auto.”

KIA Experience CenterPDF versie case study KIA

Veiligheid en eenvoud

Ron Speksnijder: “Wij waren voor ons Experience Center op zoek naar een systeem dat ons veiligheid geeft en dat direct operationeel is bij de opening. Met id-customer hebben we dit systeem gevonden. De prijs/kwaliteit verhouding is in mijn ogen goed. Zeker de kwaliteit is voor ons belangrijk, want KIA staat zelf ook voor kwaliteit. Daarnaast is het belangrijk dat het systeem eenvoudig in gebruik is en dat de te ondernemen stappen duidelijk zijn. Wij maken namelijk gebruik van wisselend personeel, ook wel flexwerkers genoemd. Id-customer is zo ingesteld dat eerst alle stappen dienen uitgevoerd te worden, alvorens men verder kan gaan met het aangaan van een proefrit. Id-customer is zeer eenvoudig te begrijpen en het zorgt ervoor dat bij elke proefrit dezelfde noodzakelijke stappen zijn ondernomen, ongeacht het personeelslid dat er mee werkt.”

ProefritprocedureKIA Experience center

Het KIA Experience Center maakt gebruik van de proefritmodule in id-customer, waarbij na het volgen van de stappen, met één druk op de knop een volledig ingevuld
proefritformulier wordt uitgeprint. “Wij hebben gekozen voor het BOVAG proefritformulier, omdat dit formulier alle noodzakelijke gegevens bevat. Id-customer zorgt ervoor dat alles netjes wordt ingevuld. Wij hanteren bijvoorbeeld een standaard eigen risico en deze wordt automatisch ingevuld. Dit bespaart handelingen, wat weer resulteert in het verkleinen van de kans op fouten.”

Ervaring en Aftersales

“Onze ervaring met id-customer is goed. Wij scannen zowel de voor- als achterzijde van het rijbewijs. Dit gaat snel en is eenvoudig. Daarnaast is het controleren van het rijbewijsnummer bij ons verplicht. Id-customer is ook op deze manier ingesteld. Na het in gebruik nemen van id-customer, hebben we samen met ORIBI nog een keer het proces doorlopen. Dit was zeer prettig, omdat we op deze manier nog een aantal onderdelen hebben kunnen finetunen. Gezamenlijk hebben we de proefritprocedure sluitend gekregen.”

Zou u id-customer aanbevelen? JA!

“Inderdaad het kost geld, maar een auto kwijtraken kost veel meer geld. Daarnaast wordt met id-customer de proefritprocedure gewaar-borgd en wordt de kans op menselijke fouten aanzienlijk verkleind. Ik zou id-customer aan elk autobedrijf aanbevelen. Het doet me ook goed om in de naaste omgeving veel gebruikers van deze oplossing te zien.” Aldus Ron Speksnijder namens KIA Motors Nederland.

KIA Motors Nederland

KIA is een van de snelst groeiende automerken op de Nederlandse automarkt van de afgelopen jaren. In 2010 begon KIA het jaar erg goed door het eerste half jaar als snelste stijger te eindigen. In de periode januari t/m juni 2010 verkocht KIA 9.569 KIA’s in Nederland. Hiermee was KIA de snelste stijger met een stijging van 163% ten opzichte van 2009. Maar ook in het jaar 2011 is KIA hard op weg om een vaste top 10 positie te bemachtigen.


Naam:
KIA

Website:



‹ Terug